Atunci când vine vorba de clienții lor, magazinele apelează la tot felul de strategii ca să-i determine să cumpere mai mult și să rămână fideli, scrie Business Insider.
Cel mai întâlnit truc în majoritatea hypermarket-urilor este cel prin care prețurile se termină în cifra 9 și nu în cifre rotunde. Astfel, comercianții le dau impresia clienților că economisesc.
Publicația a întocmit o listă cu 10 astfel de trucuri prin care magazinele îi păcălesc pe clienți:
1. Coșurile de cumpărături au fost mărite, încă din 1983, pentru a putea să încapă cât mai multe produse.
2. Cele mai frumos mirositoare raioane, precum cel de patiserie sau de flori, sunt puse, de regulă, la intrarea în magazine. Clientul este plăcut impresionat încă de la început. Astfel, coșul fiind gol, cumpărătorii sunt mult mai tentați să cumpere.
3. Produsele de bază, ca lactatele, sunt așezate în spatele magazinului, deci trebuie să mergeți printre rafturi pentru a ajunge la locul dorit. De cele mai multe ori, cumpărătorul este tentat să mai adauge câte ceva în coș.
4. Raioanele sunt așezate în linie dreaptă, cumpărătorul fiind nevoit să parcurgă tot raionul pentru a schimba rândul.
5. Produsele cheie sunt poziționate pe partea dreaptă a raionului, deoarece s-a speculat că europenii conduc pe partea dreaptă a drumului și se crede că acesta este obiceiul lor și la cumpărături.
6. Produsele pe care magazinul dorește să le cumperi sunt poziționate la nivelul ochilor, cele mai ieftine, pe rândul de jos, cele scumpe pe rândul de sus, iar cele cu un brand puternic, la mijloc.
7. Nici comportamentul copiilor nu a fost neglijat. Produse scumpe – dulciuri, cereale, jucării – sunt poziționate la nivelul ochilor celor mici, care vor acționa mai departe asupra părinților, determinându-i să le cumpere respectivul produs.
8. Muzica are și ea un rol deloc de neglijat în stimularea apetitului pentru cumpărături. În magazinele unde pe fundal se aude muzica, clienții sunt tentați să petreacă mai mult timp la cumpărături, fiind relaxați.
9. În ceea ce privește exteriorul, magazinele vopsite în culori calde atrag mai mult clienții, în timp ce pentru culorile din interior, albastrul deschis este ideal – liniștitor și calm pentru bunăstarea clienților.
10. Lângă casa de marcat sunt puse multe mărunțișuri. Acolo, înainte de a plăti cumpărăturile, clienții mai zăbovesc asupra anumitor produse și, de cele mai multe ori, nu rezistă tentației de a cumpăra.